Maud Allen (1873-1956) se narodila jako Beulah Maude Durrant v Torontu, v Kanadě. Jako tanečnice byla velice populární v divadlech počátkem dvacátých let. Diváci z různých sociálních vrstev chodili sledovat hry, komedie, písně, tance. Divadlo v té době bylo spíše moderní varieté show.
Maud Allen ale byla více než jen tanečnice, ovlivnila společnost. Maud si změnila své jméno poté, co byl její bratr oběšen za vraždu dvou žen. Podařilo se jí vybudovat si svou taneční kariéru i přes malé formální vzdělání. Maud si často navrhovala své vlastní kostýmy, nejslavnější je kostým v choreografii “Salome”. Její show se těšily nesmírné oblibě, v roce 1908 vystupovala dokonce 250x do roka. Během tohoto období vydělávala 250 liber za týden, to byl nejvyšší plat pro hvězdu na vrcholu kariéry.
Ovšem, její často skromné oblečení znamenalo, že vystoupení byly na hranici slušnosti. V roce 1909 byl její slavný “Salome Dance” vyloučen z programu hned v několika anglických městech, když přijela do Evropy na turné. V Manchesteru dokonce cenzura zakázala celou její show. Přesto Maud pokračovala v tanci po mnoho let. V roce 1918 utrpěla hlubokou urážku na cti, protože britský poslanec Nolem Pemberton Billing ji ve svém deníku obvinil z lesbické lásky. Maud spor prohrála a pověst o její sexuální nemorálnosti se rychle šířila.
Po tomto velmi publikovaném a na veřejnosti přetřásaném soudním řízení její sláva prudce poklesla, i když Maud vystupovala ještě ve svých 60-ti letech. Naposledy se na jevišti objevila v Los Angeles v roce 1936.
Situace pro ni nebyla lehká, učila tanec, aby se vůbec uživila. Nakonec se během 2. světové války přestěhovala do Kalifornie, kde pracovala jako kreslířka. Prožila si také desetiletý vztah se svou sekretářkou Vernou Aldrich, která byla o dvacet let mladší než ona.
V roce 1908 ve své choreografii „Salomé“ zaútočila v průhledných sukních na britská pódia. Její vystoupení bylo přijato se smíšenou reakcí. Jeden z omámených diváků napsal stížnost na nemorálnost, popisoval ale také současně fascinující show i reakce publika:
„V divadle Empire představuje umělkyně Maud Allen „Salome“ a další tance, ve kterých se objevuje téměř úplně nahá. Byl jsem svědkem tohoto tance. Allen tančila odvážné choreografie touhy, její tělo se houpalo jako čarodějnice, kroutilo jako had a lapalo po dechu s hypnotickou vášní. Tanečnice měla ňadra zakrytá jen zčásti, kromě náhrdelníků a několika okrasných korálů bylo její tělo až k bokům úplně nahé. Žádné boty, nebo punčochy, její končetiny jsou odhalené až po kolena. Když se při tanci rychle otáčela (neměla pro to zřejmě žádný jiný důvod, než vystavit sama sebe), její nohy byly zcela odhalené. Její tanec je „smyslné kroužení“, které provádí před hlavou Jana Křtitele. Celé vystoupení provázelo burácení publika, nesouhlasné syčení se mísilo s potleskem. Někteří mladí lidé v mém okolí se bavili a promlouvali tím nejnemravnějším způsobem, jaký si lze vůbec představit!“
Nespočet stížností bylo napsáno katolickými kněžími po vystoupení Maud v divadlech v Dublinu. Tyto stížnosti k nám dodnes promlouvají a vypovídají mnohé o morálce v devatenáctém století v Irsku.
Zatímco několik divadel mimo Londýn vyloučilo Maud Allen za její neslušný výkon, následovaly doslova legie žen obdivovatelek, pro které byla inspirací. Margot Asquith, manželka liberálního předsedy vlády, byla mezi těmi, kdo viděl Allanin tanec jako „osvobozující vyjádření ženské sexuality“.