Ženy tančí z jediného důvodu – aby vybily přebytečnou energii. Ženy mají spoustu přebytečné energie. Jakmile uslyší „tuc tuc“ začnou se samovolně kroutit v bocích a poklesávat v kolenou. Této činnosti říkají tanec.
Zajímavé je, že je jim fuk, jestli jim k tomu hraje hezká, nebo úplně blbá hudba. Důležité je pouze „tuc tuc“. Abych ovšem nebyl nespravedlivý, vyznavači „tuc tuc“ nejsou jen ženy, ale i puberťáci. Mladí mají spoustu přebytečné energie.
Zralejší muži to nechápou. Většině z nich přijde natřásání, při němž se k sobě tanečníci za celý večer nepřiblíží a neprohodí spolu ani slovo (což vzhledem k intenzitě hudby stejně není možné) za scestné.
Jediné, čemu se zralí muži věnují se skutečným potěšením, je ploužák. Znám jedince, kteří se dokážou ploužit i na kvapík. Ploužák slouží oběma pohlavím v zásadě k tomu, aby se vzájemně ujistily, že jsou stále ještě funkční, což v důsledku vede k výdeji energie. Jiný význam než výdej energie tanec nemá.
Tančí i První muž s První dámou (Foto. Archiv FOTOSTAR)
Výjimkou je pouze případ, když se na něj jdeme podívat do divadla. Tehdy energii nevydáváme, naopak čerpáme. Většina mužů totiž na tanečním představení usne a spánek – jak známo – organismus posiluje.
Moje bývalá žena si udělala na tancování vysokou školu. Když bylo naší Bětušce pět, koupila jí piškoty, balerínku a na hlavě jí upletla z vlasů něco jako drdol. Vypadala, chudinka, jako ruská školačka. Pak ji odvedla do přípravky baletu Národního divadla, kde byly v podstatě samé ruské školačky. Po sedmi letech, během nichž si dcera zatančila i na prknech „Zlaté kapličky“, mi nadšeně oznámila „Tatínku, když se dostanu na gymnázium, do baletu už nemusím.“
Dnes je Bětušce šestnáct, chodí do kvinty a tančí hip hop. Přihlásila se na něj sama. Potřebuje si vybít energii. Ženy jsou nevyzpytatelná stvoření 🙂
VAŠEK VAŠÁK
Z knihy „Lelky z kabelky“ nakladatelství EMINENT
Fialový Vašek Vašák (vlevo) s Karlem Gottem (archiv Vaška Vašáka)
Vašek Vašák – uznávaný hudební skladatel, aranžér a multiinstrumentalista. Skládal pro Hanu Zagorovou, Jiřího Korna, Věru Špinarovou a řadu předních interpretů. Složil hudbu k několika zahraničním filmům. Mezi jiným je skladatelem dětského tanečního hitu z osmdesátých let „Formule z formely“. Zpíval a hrál v pořadech s Karlem Šípem, Jaroslavem Uhlířem, F. R. Čechem či dnešním tanečním expertem Pavlem Towenem Vese lým, ale i Milanem Knížákem! Byl čtyřiadvacet let kapelníkem Knížákovy skupiny Aktuál. Působí rovněž jako novinář a publicista a je autorem sedmi knih. Tanečnímu magazínu poskytl exluzívně tento fejeton z knížky nakladatelství Eminent.