Nomi

Studio Hrdinů uvede monodrama s Terezou Hofovou

 Na závěr roku uvede Studio Hrdinů premiéru inscenace Nomi režisérky Báry Viceníkové. V monodramatu inspirovaném německým hercem a zpěvákem Klausem Nomim září Tereza Hofová. Nomi není biografickou inscenací, je příběhem o tom, jaké to je být buď moc, nebo málo, ale nikdy akorát. Premiéra se bude konat 12. prosince ve Studiu Hrdinů ve Veletržním paláci.

Režisérka Bára Viceníková přináší do Studia Hrdinů téma, kterým se tato pražská scéna zaobírá od svého počátku – hledání míry mezi civilním a uměleckým životem. Její text je monodramatem o rozpolcenosti, o neslučitelnosti dvou stejně důležitých tužeb – po pochopení a po sebeurčující umělecké expresi. Bára Viceníková se zajímá o divadelní experiment, extrémní performativní energii a kombinování uměleckých oborů. Tematicky se soustřeďuje na odchylky v nejrůznějších kontextech, cílí na autenticitu umělecké výpovědi, které dosahuje osobní necenzurovanou reflexí okolní reality.

„Bára mě oslovila se silným textem pro jednoho herce. Vzhledem k tomu, že Studio Hrdinů opakovaně dává prostor osobnostem debutujícím nebo ukotveným pevněji v jiné umělecké formě, než jsou tvary performativní, byl jsem rád, že jsme mohli dát sice omezené, ale profesionální podmínky jejímu tvůrčímu týmu,” říká ke spolupráci se začínající režisérkou umělecký šéf Studia Hrdinů Jan Horák. „Důležité pro mě bylo, že Bára byla otevřená práci s lidmi, o kterých v jistém kontextu můžeme říci, že jsou „naši” tedy s herečkou Terezou Hofovou a hudební skladatelkou Natálií Plevákovou,” dodává Jan Horák. V minulosti podobně jako Nomi vznikly ve Studiu Hrdinů inscenace Hučící třpyt (režie Petr Krušelnický) nebo Bolest (režie Ladislav Babuščák).

Klaus Nomi (1944 – 1983) se narodil v Německu na bavorském venkově a od malička byl přitahován k divadlu a umění. S německým rázovitě sekaným přízvukem zpíval o nukleárních mutantech. Jeho vystoupení zahrnovala prvky New Wave, Kabuki a Bauhausu. Umělecká kariéra Nomiho trvala poměrně krátce, přesto zanechal na pop-rockové scéně výrazný otisk díky nápaditým jevištním kreacím a velkému hlasovému rozsahu. Kabaretní styl, který vytvořil, je dodnes napodobován. Jeho stylizace do mimozemského „elementu“ je všeobecně známá.

 

ra Viceníková

Svá studia začala na FFUK (Divadelní věda), v současné době je studentkou oboru dramaturgie na JAMU v ateliéru Petra Oslzlého a Ivo Krobota. Během studia působila jako asistentka dramaturgie v Divadle Husa na provázku (Čerwuiš v režii Davida Jařaba) a jako asistentka režie ve Studiu Hrdinů (Poslední kapitola dějin světa v režii Kathariny Schmitt). Mimo studium se věnuje inscenování vlastních autorských textů (Sloní Muž, Obraz Doriana Graye, Malomocný), které příležitostně také režíruje.

Nomi

autor a režie: ra Viceníková

scéna a kostýmy: Ester Hradilová

hudba: Natálie Pleváková

světelný design: Štěpán Kuba

projekce: Bohdan Chrastil

 

hraje: Tereza Hofová

 

premiéra: 12.12. 2023 od 20.00

reprízy: 14.12. 2023, 25. a 26.1. 2024

 

Příští premiérou Studia Hrdinů bude:

Vojtěch Mašek: Küchot; hrají: Tereza Marečková a Petr Jeništa

ezen 2024

Madla Horáková Zelenková

pro Taneční magazín

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..