Arytmie

Představení Taneční konzervatoře Duncan centre

Studentské představení  tanečnice a choreografky  Lenky  Bartůňkové  se poprvé odtančilo v samotných prostorách Duncanu.

Lenka Bartůňková si vypěstovala svébytný taneční rukopis spočívající ve světelném minimalismu a silném důrazu na vnitřní emoce. V Tanečním představení Arytmie se právě těmto niterným emocím nevyhnula, ba  naopak. Celé představení bylo jimi přímo protkané.

Studenti 3. ročníku se  spolupodíleli na vzniku choregrafie, každý student  jakoby tu nechal otisk své vlastní duše.

Arytmie, jak už název napovídá,  spočívala v tom, že tanečníci nerytmicky  tu a tam nechávali průchod svým vášnivým emocím, které  po chvíli vystřídala smršť melancholické nálady. Celý prostorný sál oblečený do černého hábitu se utápěl v černém, toto připodobnění smrti  sahalo až k Jungovým archetypům. Celé představení působilo nesourodě, snad až trošku nemotorně, přestože okamžiky nabité  energií dodaly  skutečnou jiskru celému představení. Od počátku bylo jasné, že na jevišti je  až překvapivě mnoho účinkujících. Určit jejich skutečný počet bylo obtížné, protože mizeli a zase se objevovali v různých skupinách.  To, jak se Bartůňková skvěle vypořádala s nemalým počtem studentů v nepříliš velkém tanečním prostoru, jsem vnímal jako nejvýraznější choreografickou přednost. Jedno bylo skutečně jisté: jasná převaha žen nad jediným  mužem!  Toto také sehrálo svou velkou  roli během zajímavé pasáže,  kdy  všechny tanečnice na sebe chtěly  strhnout pozornost tohoto muže. Nakonec se na něj hromadně vrhly!!  Za zmínku jistě také stojí okamžik, kdy všichni účinkující  dokázali vytvořit jednotné, pulzující a harmonické spojení, jako kdyby tančil pouze jediný  tanečník.

Námět a choreografie: Lenka Kniha Bartůňková
Asistent choreografa: Marta Trpišovská
Světelný design: Michael Vodenka
Hudba: Janek Rous
Tvorba a interpretace: Jeanne Aitken, Kristýna
Černá, Magdaléna Havlínová, Vladlena Klimek, Tereza
Moulisová, Anna Pohlová, Barbora Puková, Anna
Marie Tombová, Vanesa Tošovská, Adéla Trejbalová,
Natálie Tunová, Štěpán Uhlík, Elisabeth van de Loo,
Eliška Veškrnová, Emílie Živčáková

Psáno z představení 19. prosince 2019, konzervatoř Duncan centre

Foto: Vojtěch Brtnický 

Michal Dužda

pro TANEČNÍ MAGAZÍN

 

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..