Xindl X odchází z pohádky

Ačkoli předvedli svůj nejlepší tanec, soutěž opouští

Čtvrtý večer ve  StarDance se nesl ve znamení pohádek. Zaznělo osm písní z českých pohádek českých i z produkce studia Walta Disneyho. Kostýmy byly stylizované do pohádkových postav, to jsme ve StarDance ještě neviděli.  Tančila se samba, rumba a waltz. Na osmém místě skončil Ondřej „Xindl X“ Ládek a Markéta Dostálová. Ondřej byl ještě to dopoledne v nemocnici na kapačkách, přesto tanec nevzdal. Za ten boj smekáme!

 Hvězdní hosté

Tonya Graves a Michal Bureš

Jan Onder a Nora Fridrichová

Radek Banga s přítelkyní

Zpěvák Tomáš Klus a Tamara Klusová

Tomáš Klus

Moderátoři

 Marek Eben a Tereza Kostková, stálice StarDance 

 Honza Onder a  Jan Tománek

Zeptali jsme se….

TM: Bylo patrné, že jste zatlačila slzu ….

Markéta Dostálová:

„No, já jsem ji právě nezatlačila… Jsem  hrozně citlivá v takových situacích. Ale náš odchod je určitě správný,  protože Ondřej trpěl kvůli zdravotním problémům, je  to vysvobození.  Mrzí mě to kvůli super partě a zážitkům, které jsme tu měli. Rozumím ale situaci.“

 Markéta Dostálová

TM: Je to pro Vás spíše vysvobození nebo smutek?

Ondřej „Xindl X“ Ládek:  

„Pro mě spíše vysvobození, ale zároveň   samozřejmě i smutek, protože  vypadla  také  Markéta.  Ale snad  by  mohla postupovat i jako sólistka. Doufám, že ta  pravidla příště kvůli nám změní a tahle nespravedlnost už se nebude konat!“

Co by bylo kdyby… a postupovali byste? Pral byste se  dál  se zdravotními problémy nebo  byste se jednoho dne  vzdal sám?“

„Já se nevzdávám, šel bych dál“.

Tančil byste, i kdybyste jezdil do nemocnice a zase byl na kapačkách???

„Snad bych  nebyl i nadále na kapačkách!  Pokračoval bych. Asi by mě tu neviděli celé čtyři hodiny na tréninku a další hodiny při tanci, ale  šel bych dál.“

Jak jste vnímal porotu, která tvrdila, že  umíte jen jeden krok?

Markéta: „Umí dva kroky!“

Ondřej: „Ale já opravdu  umím i dva!  Dnes přece Tatiana Drexler řekla, že to byl náš nejlepší tanec! Já si myslím, že by se postupně  poznalo,  že umím i druhý krok! A navíc  na zkouškách& nbsp; umím  i tři nebo čtyři!  Trošku se tam ‚otrkám‘ a jde to!“

Oslovil Vás tanec nebo ne?

„Mne tanec oslovil od začátku, ale  pouze  v  teoretické rovině. A je to pro mě výzva propojit  ho s  rovinou praktickou. Je to  o moc víc práce,  než si člověk myslí, když do toho jako úplný laik jde.  Ale! Předvedli jsme přece čtyři pěkné tance, na které můžeme být hrdí. Zvedlo  mi to  sebevědomí,   posunulo mě to. Vím,  že budu schopen předvést  tanec třeba v rámci nějakého koncertu, muzikálu a nebudu se už bát.  Třeba hned  příští rok!“

A jak vypadaly soutěžní páry tentokrát?

Miroslav Hanuš a Adriana Mašková

Píseň Krále Jelimána z filmu Madagaskar zahájila  pohádkový večer. Marek Eben nazval tanec „výživným otvírákem“ večera. Jaké že představoval Miroslav Hanuš zvíře? Hanuš obecný? Ne, Hanuš divoký. A Miroslav divoký byl. Sršel energií a pohybem. Jen samba v tanci jaksi chyběla.  A figury nepřesné.  Technika téměř neexistovala.. Richard Genzer řekl, že číslo bylo moc hezké, ale sambu hodnotit nemůže, protože by nebylo co hodnotit. Tatiana Drexler vyj&aa cute;dřila obavu, že snad toto nebude samba budoucnosti!  Jan Tománek konstatoval, že za herectví má Miroslav 1000 bodů, ale samba prostě není. Zdeněk Chlopčík viděl jinou sambu, než na jakou je zvyklý. (body 6,6,6,5)

Miroslav Hanuš a Adriana Mašková

Miroslav a Adriana

Veronika Khek Kubařová a Dominik Vodička

Ztvárnit rumbu na melodii z filmu Zlatovláska není jednoduché. Pár působil romanticky a dobře se na něj hledělo.  Tance bylo opět poskrovnu. Jan Tománek si posteskl, že mu chyběla suverenita a jistota. Richard Genzer si vzpomněl, že rumba ho poslala domů… Prý se rozpláče vždy, když slyší slovo rumba. Hořkou pilulkou je, že on přece vystudoval Taneční konzervatoř a porazil ho ‚běžec‘  Dalibor Gondík. Ale Veroniku prý rumba domů nepošle.  (body 9, 9, 8, 10)

Veronika Khek Kubařová a  Dominik Vodička

Veronika Khek Kubařová

Karel „Kovy“ Kovář a Veronika Lišková

Píseň z filmu Zvoník od Matky Boží doprovázela Karla a Veroniku.  Karel sice dělal technické chyby, jeho fanouškům to ale stejně asi vadit nebude. Zdeňkovi Chlopčíkovi se líbily paže, pěkné zdvihy, ale chodidlo létalo vzduchem…Tatiana zase viděla, že Veronika občas s Kovym bojovala,  ale jinak velmi pěkné.  (body 8, 8, 7, 8)

Karel „Kovy“ Kovář a Veronika Lišková

Karel „Kovy“ Kovář a Veronika Lišková

KOVY  

Matouš Ruml a Natálie Otáhalová

Matoušovi se rumba na melodii z pohádky Na vlásku nijak nevydařila a sklidil kritiku.   Snaha o techniku by  byla, romantickému tanci ubírala na romantice tvrdost Matouše. Tatiana Drexler ocenila, že Matouš tančil opravdu rumbu. Podle Jana Tománka ale do techniky ještě kousek chyběl. (body 8,8,7,6)

Matouš Ruml a Natálie Otáhalová

Matouš Ruml, Natálie Otáhalová a Jan Onder

Jakub Vágner a Michaela Nováková

Lví král, to byla pohádka pro  Jakuba a Michaelu. Richard Genzer označil jeho tanec za vynervovaný a rozhozený v rovnováze. Zdeněk Chlopčík ocenil zdvihy a práci chodidel, takhle si prý  představuje ušlechtilého krále.  I když technické nedostatky by se našly. Jakub komentoval svůj výkon slovy:  Pan král vrávoral, neví, kde je levá, pravá a točí se mu hlava (body  8, 7, 8, ;6)

Jakub Vágner a Michaela Nováková

Jakub a Michalea

Jakub a Michaela, král a královna

Král Jakub

Radka Třeštíková a Tomáš Vořechovský

Radka s Tomášem tančili na  skladbu z pohádky Tři bratři. Ačkoliv se jednalo o romantický tanec, pohyby Radky byly tvrdé.  Objevovaly se i rytmické chyby. Richard Genzer označil rumbu Radky za její nejlepší tanec. Jan Tománek si všiml, že Radka byla nejistá ve volném držení, tanec na něj působil prázdně a vytkl rytmické nedostatky. Podle něho je Radka standarďačka. (body 7, 6, 5,  5)

Radka Třeštíková a Tomáš Vořechovský

Radka a Tomáš

Radka Třeštíková

Xindl X a Markéta Dostálová

Malá mořská víla poslala domů  Xindla X. Velkým kladem Xindla je rytmus, ale z jeho univerzálního kroku si dělá legraci i on sám.  Tatiana Drexler si pomalu zvykala na Xindlův tanec, viděla i trochu napětí v těle, Zdeněk Chlopčík viděl novou sambu, kterou nikdy před tím neviděl. Všiml si i pasáže, která nebyla v hudbě.  (body 6,6, 6, 5)

Gabriela Koukalová a Martin Prágr

Princ egyptský byl zlatým hřebem večera. Technika velmi dobrá, inu, Gabriela je zkrátka dříč i v tanci.  Ani po rytmické stránce se nedá nic vytýkat.. Jan Tománek měl husí kůži, nádherná tanečnice s hudebním cítěním, to vystihuje Gabrielu. I  přísný Zdeněk Chlopčík pochválil waltz. Tatiana Drexler ocenila  uměleckou úroveň a vytkla malou rytmickou nejistotu. Richard Genzer uznal, že sprotovec je sportovec. Čím více tréninku, tím lepší v ýsledek. (body 9, 9, 10, 9)

Gabriela Koukalová a Martin Prágr

Gabriela Koukalová a Martin Prágr

Gabriela Koukalová

Text, foto: Eva Smolíková

 

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..