Čtvrtý večer ve StarDance se nesl ve znamení pohádek. Zaznělo osm písní z českých pohádek českých i z produkce studia Walta Disneyho. Kostýmy byly stylizované do pohádkových postav, to jsme ve StarDance ještě neviděli. Tančila se samba, rumba a waltz. Na osmém místě skončil Ondřej „Xindl X“ Ládek a Markéta Dostálová. Ondřej byl ještě to dopoledne v nemocnici na kapačkách, přesto tanec nevzdal. Za ten boj smekáme!
Hvězdní hosté
Tonya Graves a Michal Bureš
Jan Onder a Nora Fridrichová
Radek Banga s přítelkyní
Zpěvák Tomáš Klus a Tamara Klusová
Tomáš Klus
Moderátoři
Marek Eben a Tereza Kostková, stálice StarDance
Honza Onder a Jan Tománek
Zeptali jsme se….
TM: Bylo patrné, že jste zatlačila slzu ….
Markéta Dostálová:
„No, já jsem ji právě nezatlačila… Jsem hrozně citlivá v takových situacích. Ale náš odchod je určitě správný, protože Ondřej trpěl kvůli zdravotním problémům, je to vysvobození. Mrzí mě to kvůli super partě a zážitkům, které jsme tu měli. Rozumím ale situaci.“
Markéta Dostálová
TM: Je to pro Vás spíše vysvobození nebo smutek?
Ondřej „Xindl X“ Ládek:
„Pro mě spíše vysvobození, ale zároveň samozřejmě i smutek, protože vypadla také Markéta. Ale snad by mohla postupovat i jako sólistka. Doufám, že ta pravidla příště kvůli nám změní a tahle nespravedlnost už se nebude konat!“
Co by bylo kdyby… a postupovali byste? Pral byste se dál se zdravotními problémy nebo byste se jednoho dne vzdal sám?“
„Já se nevzdávám, šel bych dál“.
Tančil byste, i kdybyste jezdil do nemocnice a zase byl na kapačkách???
„Snad bych nebyl i nadále na kapačkách! Pokračoval bych. Asi by mě tu neviděli celé čtyři hodiny na tréninku a další hodiny při tanci, ale šel bych dál.“
Jak jste vnímal porotu, která tvrdila, že umíte jen jeden krok?
Markéta: „Umí dva kroky!“
Ondřej: „Ale já opravdu umím i dva! Dnes přece Tatiana Drexler řekla, že to byl náš nejlepší tanec! Já si myslím, že by se postupně poznalo, že umím i druhý krok! A navíc na zkouškách& nbsp; umím i tři nebo čtyři! Trošku se tam ‚otrkám‘ a jde to!“
Oslovil Vás tanec nebo ne?
„Mne tanec oslovil od začátku, ale pouze v teoretické rovině. A je to pro mě výzva propojit ho s rovinou praktickou. Je to o moc víc práce, než si člověk myslí, když do toho jako úplný laik jde. Ale! Předvedli jsme přece čtyři pěkné tance, na které můžeme být hrdí. Zvedlo mi to sebevědomí, posunulo mě to. Vím, že budu schopen předvést tanec třeba v rámci nějakého koncertu, muzikálu a nebudu se už bát. Třeba hned příští rok!“
A jak vypadaly soutěžní páry tentokrát?
Miroslav Hanuš a Adriana Mašková
Píseň Krále Jelimána z filmu Madagaskar zahájila pohádkový večer. Marek Eben nazval tanec „výživným otvírákem“ večera. Jaké že představoval Miroslav Hanuš zvíře? Hanuš obecný? Ne, Hanuš divoký. A Miroslav divoký byl. Sršel energií a pohybem. Jen samba v tanci jaksi chyběla. A figury nepřesné. Technika téměř neexistovala.. Richard Genzer řekl, že číslo bylo moc hezké, ale sambu hodnotit nemůže, protože by nebylo co hodnotit. Tatiana Drexler vyj&aa cute;dřila obavu, že snad toto nebude samba budoucnosti! Jan Tománek konstatoval, že za herectví má Miroslav 1000 bodů, ale samba prostě není. Zdeněk Chlopčík viděl jinou sambu, než na jakou je zvyklý. (body 6,6,6,5)
Miroslav Hanuš a Adriana Mašková
Miroslav a Adriana
Veronika Khek Kubařová a Dominik Vodička
Ztvárnit rumbu na melodii z filmu Zlatovláska není jednoduché. Pár působil romanticky a dobře se na něj hledělo. Tance bylo opět poskrovnu. Jan Tománek si posteskl, že mu chyběla suverenita a jistota. Richard Genzer si vzpomněl, že rumba ho poslala domů… Prý se rozpláče vždy, když slyší slovo rumba. Hořkou pilulkou je, že on přece vystudoval Taneční konzervatoř a porazil ho ‚běžec‘ Dalibor Gondík. Ale Veroniku prý rumba domů nepošle. (body 9, 9, 8, 10)
Veronika Khek Kubařová a Dominik Vodička
Veronika Khek Kubařová
Karel „Kovy“ Kovář a Veronika Lišková
Píseň z filmu Zvoník od Matky Boží doprovázela Karla a Veroniku. Karel sice dělal technické chyby, jeho fanouškům to ale stejně asi vadit nebude. Zdeňkovi Chlopčíkovi se líbily paže, pěkné zdvihy, ale chodidlo létalo vzduchem…Tatiana zase viděla, že Veronika občas s Kovym bojovala, ale jinak velmi pěkné. (body 8, 8, 7, 8)
Karel „Kovy“ Kovář a Veronika Lišková
Karel „Kovy“ Kovář a Veronika Lišková
KOVY
Matouš Ruml a Natálie Otáhalová
Matoušovi se rumba na melodii z pohádky Na vlásku nijak nevydařila a sklidil kritiku. Snaha o techniku by byla, romantickému tanci ubírala na romantice tvrdost Matouše. Tatiana Drexler ocenila, že Matouš tančil opravdu rumbu. Podle Jana Tománka ale do techniky ještě kousek chyběl. (body 8,8,7,6)
Matouš Ruml a Natálie Otáhalová
Matouš Ruml, Natálie Otáhalová a Jan Onder
Jakub Vágner a Michaela Nováková
Lví král, to byla pohádka pro Jakuba a Michaelu. Richard Genzer označil jeho tanec za vynervovaný a rozhozený v rovnováze. Zdeněk Chlopčík ocenil zdvihy a práci chodidel, takhle si prý představuje ušlechtilého krále. I když technické nedostatky by se našly. Jakub komentoval svůj výkon slovy: Pan král vrávoral, neví, kde je levá, pravá a točí se mu hlava (body 8, 7, 8, ;6)
Jakub Vágner a Michaela Nováková
Jakub a Michalea
Jakub a Michaela, král a královna
Král Jakub
Radka Třeštíková a Tomáš Vořechovský
Radka s Tomášem tančili na skladbu z pohádky Tři bratři. Ačkoliv se jednalo o romantický tanec, pohyby Radky byly tvrdé. Objevovaly se i rytmické chyby. Richard Genzer označil rumbu Radky za její nejlepší tanec. Jan Tománek si všiml, že Radka byla nejistá ve volném držení, tanec na něj působil prázdně a vytkl rytmické nedostatky. Podle něho je Radka standarďačka. (body 7, 6, 5, 5)
Radka Třeštíková a Tomáš Vořechovský
Radka a Tomáš
Radka Třeštíková
Xindl X a Markéta Dostálová
Malá mořská víla poslala domů Xindla X. Velkým kladem Xindla je rytmus, ale z jeho univerzálního kroku si dělá legraci i on sám. Tatiana Drexler si pomalu zvykala na Xindlův tanec, viděla i trochu napětí v těle, Zdeněk Chlopčík viděl novou sambu, kterou nikdy před tím neviděl. Všiml si i pasáže, která nebyla v hudbě. (body 6,6, 6, 5)
Gabriela Koukalová a Martin Prágr
Princ egyptský byl zlatým hřebem večera. Technika velmi dobrá, inu, Gabriela je zkrátka dříč i v tanci. Ani po rytmické stránce se nedá nic vytýkat.. Jan Tománek měl husí kůži, nádherná tanečnice s hudebním cítěním, to vystihuje Gabrielu. I přísný Zdeněk Chlopčík pochválil waltz. Tatiana Drexler ocenila uměleckou úroveň a vytkla malou rytmickou nejistotu. Richard Genzer uznal, že sprotovec je sportovec. Čím více tréninku, tím lepší v ýsledek. (body 9, 9, 10, 9)
Gabriela Koukalová a Martin Prágr
Gabriela Koukalová a Martin Prágr
Gabriela Koukalová
Text, foto: Eva Smolíková