SPIDER-MAN NA JEVIŠTI

Nejdražší muzikál, který Broadway spatřila.

 

 

 

 

Zavládlo velké vzrušení, když bylo oznámeno, Spider-Man přichází na scénu s rozpočtem $ 65 milionů dolarů, režisérem je  Julie Taymorová,  hudba Bono a „The Edge“. Bude to největší muzikál, jaký kdy  Broadway spatřila?

Foto: Courtesy Marvel Entertainment

 

Ale příběh o Spider-Manovi  “Turn off the Dark” se brzy stal  zamotaným klubkem …

V roce 2002 divadelní producent Tony Dams a Marvel podepsali dohodu   o právech k příběhům superhrdiny. Brzy se objevili na scéně Bono a The Edge

Během vánočních svátků byl Bono přesvědčen Taymorovou, aby  se připojil  k projektu. Ale problém byl už na světě. „Nemáme moc rádi muzikály,“ řekl The Edge. Takže jaká bude show? „Bude to opera.“

Po letech neúspěchů, Taymorová řekla tisku, že „nic opravdu kreativního není  možné bez nebezpečí a rizika“. Bohužel, hlavní aktéři uštědřili ránu. Několik jich bylo zraněno během  zkoušky vzdušné akrobacie. Ti, kteří přežili, včetně Evan Rachel Wood, uprchli z  projektu s tvrzením, že „přijdou obtíže“

Dne 20.prosince 2010 kaskadér Christopher Tierney spadl během představení, utrpěl  frakturu lebky a vyvázl s popraskanými obratli. „Náhle jsem se ocitl  ve tmě, musel jsem se otočit opravdu rychle, neměl jsem v úmyslu padat na hlavu,“ řekl novinářům Tierney

Dne 17. ledna New Yorker věnoval svou  titulní stranu  trpícím umělcům

Mezitím, kritici začínali být neklidní. Spider-Man, který má  nyní „oficiálně“ svou premiéru  15. března, byl původně plánovaný na začátek roku 2010. V prosinci 2010 bylo vyhlášeno, že 7. února je poslední termín premiéry –  což podráždění  kritici okamžitě využili k tomu, aby se chopili svých per…

Ale všechno nebylo zdaleka vpořádku při premiéře. Dramatický „lezec“ na konci prvního dějství se zasekl, Reeve Carney, hrající superhrdinu, se houpal  bezmocně nad publikem. Trvalo téměř minutu, než jej personál chytil za nohy, aby ho mohli dostat  dolů.

Foto:  Jacob Cohl

Kritici vyřkli svů verdikt. „Spider-Man je nejen nejdražší hudební hit, který kdy byl na  Broadwayi, ale může také patří k nejhorším,“ prohlásil New York Times
The Washington Post dodává, že Taymorová  „vynechala několik základních pravidel:       1. Soudržný děj, 2. Přípustná hudba, 3. Funkční sestavy.

„Při pohledu na smutné výsledky,“ řekl kritik Peter Marks, „jsme  nuceni se ptát: Kam  šly  všechny ty desítky miliónů?“ („Na pojištění“, byla odpověď jakéhosi vtipálka)

„Kritiky byly směšné a nemístné,“ řekl mluvčí představení  Rick Miramontez.“Chování kritiků je  zcela nové a nezábavné!“

Fotografie: Jacob Cohl

Ale naštěstí jsme skutečně viděli prodej vstupenek stoupat – někteří členové publika  připustili, že přišli proto, že doufali, že uvidí živě katastrofu. „Velmi morbidní způsob, přivádí barbary do publika,“ řekl komentátor Michael Musto

Fotografie: Louis Lanzano

 I přes nesmírné kritiky, muzikál je stále vyprodán.   Divadlo Foxwoods na Times Square s 1930-ti sedadly je téměř každý večer plné. (Pro   obrovské náklady vynaložené na muzíkál to znamená, že se tak bude muset dít několk let, aby se dosáhlo rentability). Bude se Spidey smát  naposled?

Fotografie: : Jemal Countess

 

Taneční magazín

 

 

 

 

 

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *