Beyoncé obviněna z plagiátorství

Beyoncé není ta nejhorší plagiátorka, zpívá a tančí velmi dobře, a má dobrý vkus!

Několik  tanečních pohybů v novém videoklipu Beyoncé k její písni „Countdown“ nese  nápadnou podobnost s prací  belgické choreografky Anne Teresy De Keersmaeker. Anne řekla v rozhlasu  v Antverpách, že Beyoncé ukradla její myšlenky.

„Nejsem blázen, ale je to plagiát, to je krádež!“ řekla Anne De Keersmaeker při rozhovoru ve  Studiu Brussel.

Anne De Keersmaeker uvedla, že zpěvačka si půjčila  choreografii ze dvou jejích děl, „Achterland“ z roku 1990 a „Rosas danst Rosas“ z roku 1983. Tanečníci ve videu Beyoncé nejen sdílejí některé taneční kreace s „Rosas danst Rosas“, ale i kostýmy, soubor a dokonce i některé konkrétní záběry připomínají tanec Thierry de Mey, řekla. „Beyoncé si také bere pohyby z díla  „Achterland,“ řekla Anne, „ale v méně explicitní formě. Je to trochu hrubé,“ řekla. „Co je  ještě hrubější, že se ani nepokouší to  skrývat.“

V reakci na připomínky paní De Keersmaeker  Beyoncé prohlásila: „Je jasné, že balet  „Rosas danst Rosas “ byl jedním  z mnoha insiprací pro  moje video.  Byla to inspirace,  která přivedla  skladbu k životu.“
„Také vzdávám hold filmu “ Funny Face “ s legendární Audrey Hepburn,“ pokračovala  Beyoncé. „Mou největší inspirací byly 60., 70. léta, Brigitte Bardot, Andy Warhol, Twiggy a Diana Ross.“ dodala.  „Vždycky jsem byl fascinována tím, jak současné umění využívá různé prvky a odkazy pro  tvorbu něčeho  jedinečného.“

 

 

Spolurežisérka videa, Adria Petty, řekla  nedávno pro MTV News, že ukázala  Beyoncé záznam současného tance v Evropě, aby  mohla přijít  s  novými nápady.

„Přinesla jsem Beyoncé několik skladeb a vybrali jsme společně“,  řekla slečna Petty. „Většina z nich byly německé moderní tance, věřte tomu nebo ne.“

Beyoncé byla obviněna z  kopírování  tanečních  pohybů na začátku tohoto roku, poté, co některé z choreografií pro její představení   „Run the World,“ na Billboard Music Awards v květnu   vypadaly, že je převzala  z tance Lorell Cuccarini. Beyoncé později připustila, že Cuccarini ji inspirovala.


V dopise zveřejněném  na webové stránce Studia Brussel Anne  De Keersmaeker, která  byla vlivnou sílou  v současném tanci tři desítky let, napsala: „Beyoncé není ta nejhorší plagiátorka, zpívá a tančí velmi dobře, a má dobrý  vkus!“

„Na druhé straně, jsou zde protokoly a následky takové činnosti, já si nedovedu představit, že ona a její tým  si toho nejsou  vědomi.“
Anne dále dodala, že kopírování  choreografie okradá  původní sílu díla  při využití  tance pro  pop music video. „V roce 1980 bylo moje dílo vnímáno  jako prohlášení  dívčí síly. Byla jsem často tázána, zda  jsem  feministka. Teď vidím, že Beyoncé tento  tanec považuje za příjemný, ale nevidím v tom nic víc. Jen  lákavou zábavu  konzumním způsobem.“

James C. McKinley JR

 

 

 

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *