Hongkong neznačí ping-pong, ale i tanec

Na mezinárodním tanečním veletrhu v Düsseldorfu se prezentují i asijské taneční kultury a organizace. Jak to vidí jejich čelní představitelé?

Kulturní správní úřad západní Kowloon (WKCDA) kooperuje s taneční organizací HKADC. A tím přivedli delegaci tanečních umělců na jedno z největších profesionálních tanečních setkání, mezinárodní Tanzmesse (od 29. srpna do 1. září 2018) v Düsseldorfu. Tato delegace reprezentuje rozmanitost a dynamiku současné hongkongské taneční scény. Veletrh Tanzmese představuje více než 1 900 umělců a zástupců zábavního průmyslu z více než padesáti zemí Evropy, Spojených států, Afriky a Asie.

Organizace HKADC vedla již zahajovací zastoupení Hongkongu na Tanzmesse v roce 2016 s delegací složenou z přibližně šedesáti současných tanečníků a dalších odborníků z Hongkongu. V letošním roce v Düsseldorfu HKADC reprezentuje delegace více než padesáti choreografů a producentů tanečního umění. V rámci tématu „Tanec v Hongkongu” se pokusí zviditelnit své současné taneční umění na celosvětové scéně. A tím poskytnout tanečníkům příležitost zahájit umělecký dialog s mezinárodními kolegy.

WKCDA a HKADC mají během čtyřdenního veletrhu v Düsseldorfu společný veletržní stánek číslo 27, kde očekávají zástupce umělců, producentů, tanečních skupin a uměleckých organizací. WKCDA zde také organizuje workshop „Síťový příjem”, který podpoří výměnu a umožní umělcům vytvořit klíčové sítě a zapojit se do rozhovorů s mezinárodními tanečními protějšky. WKCDA také pořádá „Představení snídaní” za účelem představení nově zřízené Asijské sítě pro tanec (AND +), která je věnována propojení, rozvoji a posílení tanečních praxí v Asii.

Umělecká ředitelka WKCDA  Alison Friedman, zdůraznila výhody zvyšování mezinárodní úrovně místních tanečních komunit prostřednictvím této spolupráce na Tanzmesse:  WKCDA je ráda, že spolupracuje s HKADC na organizaci zastoupení Hongkongu na toto významném setkání. Jsme odhodláni kultivovat umělecké nadání a podporovat kulturní výměnu mezi umělci Hongkongu a jejich mezinárodními kolegy. Tanzmesse poskytuje umělcům Hongkongu kritickou platformu pro prezentaci svých děl na světové scéně. Jsme tím nadšeni.”

 

Winsome Chow, výkonný ředitel společnosti HKADC, uvedl: Po zapojení se místních tanečních umělců a producentů do Tanzmesse poprvé v roce 2016 je organizace HKADC potěšena tím, že v letošním roce spolupracuje s WKCDA na propagaci místních talentů a prezentaci jejich diverzifikovaných děl současného tance na mezinárodní scéně. Doufáme, že rozšíříme zámořský trh a prohloubíme spojení mezi umělci současného tance v Hongkongu a jejich mezinárodními protějšky. Povzbuzujeme je, aby prozkoumali možnosti budoucí spolupráce prostřednictvím výměny názorů a nápadů. Očekáváme, že konfrontace může poskytnout novou vizi a kreativitu pro taneční sektor v Hongkongu a prozkoumat další možnosti současného tance.“

 Anna Cy Chan, šéfka tanečního umění, WKCDA, zdůraznila důležitost účasti na Tanzmesse: „Tanzmesse je jedním z nejvýznamnějších mezinárodních tanečních setkání, které každé dva roky přitahuje taneční umělce z celého světa. Prostřednictvím výstavního stánku nabízíme prostory umělcům z Hongkongu, aby se Düsseldorfu zapojili do diskusí s umělci z různých prostředí, vyměňovali si nápady a podporovali spolupráci mezi kulturami. Tanzmesse také nabízí řadu akcí v rámci programu a série přednášek, které mohou poskytnout cennou inspiraci pro budoucí vývoj práce a cennou příležitost, kterou mohou umělci z Hongkongu zúročit později doma.”

Text a foto: Magdalena Nieduzak

pro TANEČNÍ MAGAZÍN

Autor: Michal

Michal Stein je především textař se zaměřením na žánry šansonu, popu, rocku i dětské písně. Je držitelem Platinové desky (2009) za texty a dramaturgii alba Boooong! (GZ Digital Media 2004). Je autorem textu vítězné písně "Formule z formely" na festivalu Dětská nota 1983 (Mladá Boleslav). Několikanásobný laureát cen (jako textař) Písniček pro Hvězdu. Napsal přes 500 písňových textů. Natočeny jsou u vydavatelství Supraphon, Panton, Tommu Records, Popron, GZ Digital Media, Areca Multimedia, Comodo, Reflex Records a dalších. Spolupracoval mezi jiným s autory: Leopoldem Korbařem, Eduardem Parmou ml., Zdeňkem Bartákem ml., Zdenkem Mertou, Václavem Vašákem, Bohuslavem Myslíkem a mnoha dalšími. Jeho písně zpívali též Jana Kratochvílová, Stanislav Hložek, Daniela Šinkorová, Petra Černocká, Karel Bláha, Jana Kociánová. Šansony textoval i hercům jako např. Luděk Sobota, Jan Přeučil a další. Byl dramaturgem, producentem a hlavním textařem alba zpívající Arabely "Jana Nagyová zpívá dětem" (Tommu records 1993). Poté, co zemřel textař Pavel Vrba, začal intenzívněji spolupracovat s Elektrobandem Pavla Zedníka, multiinstrumentalisty a skladatele stejného jména. Píše články z oblasti kultury, sportu a životního prostředí do různých novin a časopisů, rediguje knížky. Příležitostně se věnuje pořádání a kurátorování výstav a moderování vernisáží. Několik let aktivně bojuje proti zastavování pražské zeleně v Praze 9 jako člen výboru hnutí Střížkovská občanská solidarita. Zajímavost: stal se dvakrát vítězem prestižní vědomostní soutěže Univerzity Tomáše Bati ve Zlíně "Play in Zlín".

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..